Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

mandag den 6. juni 2011

Misundelse ; ) - en sneglekjole

Mie lever med den overbevisning, at hun ikke er til posebukser, men det var misundelse at spore, da hun konstaterede, at jeg havde fået mig et par snegle-bukser : ) - Ha ha tænkte jeg, måske jeg alligevel kunne snyde mig til at sy et par bukser til hende og viste hende, at der faktisk var noget stof tilbage, når nu hun synes, at de snegle var søde. Men det kvikke barn konstaterede tørt, "mor, jeg ved jo du sagtes kan sy mig en nederdel eller kjole og jeg vil altså ikke gå i posebukser".

Barnet fik sin vilje, men stoffet blev forvandlet til en spencer i stedet for efter et nyt mønster, som jeg havde udset mig - bare for at prøve noget andet - det eneste som er træls er at lommen ser mega skæv ud på billedet og det er den faktisk ikke i virkelig, for jeg har nemlig den pillet af og syet på igen.

Jeg havde lyst til at sy noget uden kantebånd til en afveksling, så den er syet med indvendig belægning i det øverste stykke og jeg har faktisk lagt den ordenlig på med dobbelt ombuk.

de fine gule knapper er fra den lokale genbrugsbiks - 20 knapper for 10 kr - godt nok skal jeg bruge lidt tid på at stå og lede, men det er tæt på at damerne dernede ved, hvad jeg leder efter, så der er efterhånde. service på.
Så nu håber jeg bare på, at modellen vil have den på i morgen og jeg kryder finger for at den sidder godt, fordi jeg synes at modelen er rigtig fin.

God aften fra Millelouise - husk min give away, som trækkes den 15/6-11

2 kommentarer: