Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

fredag den 1. april 2011

Build-a-bear - en mini Gynther(inspireret) Jakke

Synes sjældent, at man når noget fredag eftermiddag - børnene er trætte efter en lang uge og i dag skulle Mads og Jeppe også ud at ride -  plejer ellers at holde hestefri om fredagen. Men VI/jeg nåede både at være med i stalden og få syet lidt. Mie er i gang med at strigle Cirkeline og hun synes det er en skøn lille pony.  
 Billederne fra dagens ridetur blev noget utydelige - en rideture kommer der flere af og dermed billeder - der er ingen tvivl om, at Mie overtager interessen for heste fra drengene - hun er slet ikke bange og fodre dem gerne især med sliksten.
Egentlig skulle jeg igang med at sy Mie´s Gynther, men orkede ikke lige et projekt, som skulle tage flere dag og derfor blev det til denne lille Gynther-inspireret jakke til en Build-a-bear - ulempen med Mie er, at hun er overbevist om, at alt det, som bliver syet herhjemme er til hende. Altså mor:  "du er jo ved at sy en jakke var til Kacinus". Og helt ærligt - det var jeg altså ikke - tror bare at jeg syr en mere.
Den blev faktisk helt fin trods små skønhedsfejl, men tror bare det er sådan, når man skal sy sammen med Mie.I baggrunden er der det fedeste hæklede tæppe i lilla, det virker helt nyt, men jeg har fundet det i vores genbrugsbutik til næsten ingen penge.
Mønsteret til jakken har jeg selv lavet og var ikke den store videnskab - men når man syr til bamserne skal man lige være opmærksom på, at skuldrene er små og nærmest ikke eksisterende og halsudskæringen skal være stor, fordi bamserne har nogle tykke halse. Lynlåsen er 20 cm, men den kunne godt have været et par cm mindre.
Hvis man kan nå så meget på en fredag eftermiddag - hvad kan det så ikke blive til her i weekenden : )

GOD WEEKEND








































Ingen kommentarer:

Send en kommentar