Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

søndag den 10. april 2011

Forvandling af et hovedpudebetræk

Retro og genbrug - det klinger godt. Min svigermor insisterede på, at jeg skulle gennemgå nogle kasser, men sengetøj, fordi hun var sikker på at jeg kunne bruge det. Men det var en af de dage, hvor jeg bare ikke orkede at tage stilling til noget. Men det var nu godt, at hun insisterede, fordi der var det fineste 1970`er sengetøj, som egentlig bare skulle have været på genbrug. Og hun havde ret!

Jeg har kun brugt et hovedpudebetræk og er faktisk imponeret over, at der kunne blive hel lille sød tunika. Jeg tvivlede ellers i starten, da jeg stod med et småtræls krøllet pudebetræk, men kogevask, strygejern, et symønster og lidt fantasi kan gøre underværker.
Jeg tror ikke, at der er de sidste retroprojekt jeg bevæger mig ud i og så er det jo heldigt, at der er mere sengetøj i kassen. Jeg har sat en ære i, at den skulle være syet af 100% genbrug, så den lille knap er fra den lokale genbrugsbiks. Kantebåndet har jeg arvet, men har aldrig været brugt.
Jeg er blevet helt forelsket i den lille tunika, men synes den ser lidt fesen ud på den matte baggrund - den kommer ikke helt til sin ret. Mønsteret er en modificeret Gynther-model og det var helt hyggeligt at sy den, da det efterhånden er noget tid siden, jeg har syet efter det mønster - men jeg er nok blevet inspireret af jakken. Det ses især, når den bare ligger helt strakt ud.

I går fik jeg lige taget et billed at Mie og Cille inden du skulle ud af døren - jeg måtte lige have et - men barnet er pt ikke særlige fotogen, hver gang jeg jeg synes - nu kommer er godt billed, så ender det med at barnet lige skal sige "tigerlyde" som her
Håber alle har nyt det gode vejr i weekenden og er klar til en ny uge. Det er jo påske lige om lidt : )

2 kommentarer:

  1. Nej, hvor er det en fin tunika! Det var da godt at der blev insisteret på, at du skulle kigge på det gamle sengetøj. Det er sjovt at der kan ligge "guld" som kan bruges igen. Jeg kan godt lide tanken om at det hele er genbrug, men det får et nutidigt udtryk og er superfint i dag.
    Kh Gitte

    SvarSlet
  2. Tak skal du have - jeg er også overbevist om, at jeg må i "kassen" igen : )

    SvarSlet