Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

tirsdag den 29. marts 2011

GretheWowk - keramik

Det findes så meget fedt dansk keramik, som i den grad afspejler retrobølgen - både i former og farver. Jeg har en svaghed for det fine kunsthåndværk og kunne dekorerer mit hjem med skønne krukker, vaser og stager.
Disse stager er jeg faldet for - så det er næste et must have - De er så fine. Der er flere forskellige keramikere fra 1950érne, 1960érne og 1970érne som med hver deres stilarter, har nogle særdeles gode udtryk - især deres robusthed er fascinerende.

Min hang til den danske keramik kommer fra mine forældre, så jeg har svært ved at gå i gennem i kræmmermarked eller i genbrugsbutikker uden, at jeg lige skal hen og se, hvad der befinder sig på hylderne - men det er efterhånden blevet svært at finde den gode keramik. Jeg er blevet godt skolet af min far, som har vist mig, hvordan man kender forskel på de forskellige typer - dansk keramik er en hel videnskab - bare tjek alle de bøger, man kan låne på biblioteket.

Min mor, som har hjemmesiden Grethe Wowk - her kan man se et lille udpluk af samlingen, og jeg er sikker på, at hvis hun kontaktes kan de lækre sager sikkert  købes. Se lige relief af Michael Andersen

Lørdag d. 2, april 2011 er der loppemarked i Rundetårn, og hvorfor er det vigtig, fordi mine forældre har en stand på markedet og det betyder, at en lille del af samlingen kommer ud i det offentlige rum og det synes jeg da er godt gået - Så hvis jeg lige kom forbi København på lørdag, så ville jeg helt klart tage en tur til Rundetårn.
Velmødt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar