Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

lørdag den 26. marts 2011

Mange trængsler - en færdig jakke - Elsebeth Gynter

Endelig er den første EG-jakke klar til foråret og den skal endda sendes ud af huset - pyha da - Jeg har konstateret at min symaskine ikke kan lige at sy kantebånd, hvis der er for mange lag - så det drillede da ufattelig meget. Og jeg har været lykkelig for min nye lille spidse brodersaks - så bare er bedre end en opsprætter.
Men det endte lykkeligt. Jakken er syet af brunt fløjl - ærmerne er ægte retrostof, tror måske der har været brugt som noget bordløber, men nu er det altså ærmer.
Jakken er med lynlås, for der er lidt nemmere for én en sød pige på fire - men havde den været syet med knapper kunne det næste have været en vendejakke. Foret er æble og pingvinstof - valgt af Mie, dog fortrød hun et kort øjeblik, hun var ikke sikker på, at hun kunne undvære pingvinerne, men enden blev, at de grønne pingviner skulle ind i jakken.
Bagsiden er pyntet med en fin lilla ugle - og jeg har husket at montere et lille stykke kantebånd, så jakken på en god dag kan komme til at hænge på en knage ; )




Alt i alt et lille sjovt projekt - mit længste og jeg er jo ikke den mest tålmodige - så det med at få skrevet herinde i løbet af ugen holdt lige som ikke stik. Men så prøver jeg da bare igen. Nu mangler jeg bare en lilla/lyserød drøm af en EG-jakke - stoffet er valgt og det vigtigste er jo den lyserøde lynlås - så det må betyde at jeg forsøger at kombinere min retrosmag sammen med Mie´s smag - for det er nemlig ikke alt der falder i endes smag................
SE denne lille nuttede nederdel -"ej moar den er ikke lige mig" - så nu ligger den ude mellem alle "stofferne" måske man alligevel skulle sætte sit navn på og gøre den helt færdig- så kunne den komme med i et give away projekt - er det en idé?







1 kommentar: