Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

torsdag den 17. marts 2011

Retro og forår

Retro - det styre altså
Jeg savner altså noget varme og godt vejr - så jeg er startet på at sy Mie´s forår/sommer tøj - havde virkeligt et behov for at sy det jeg havde lyst til ude alt for meget lyserødt, bling bling og glimmer ; )

I en ændre sybog fandt jeg et mønter på en forklædekjole, som jeg ikke kunne står for - så det blev lidt tranformeret om i mit eget univers, hvor at gul, orange og brun er mine fortrukne farver.

 i øjeblikket er det svært at tage naturlige billeder af Mie - hun insisterer på at "sige" appelsin, som betyder at hun bestemt ikke smiler, men derimod der lidt spøjs ud - men hun synes selv det er vældigt.
Forklædekjolen er egentlig et gammelt klædningstykke, som blev brugt meget ved århundrede skiftet - men det gør den ikke mindre sød i dag. Men ingen kjole uden bukser - blev inspireret af de to stoffter og så fremkom disse bukser
 Jeg har hang til lommer på bukser - måske fordi Mie har alderen til lommer - eller at jeg kan finde ud af at sy dem på - så det er ikke det sidste hold lommer, der er syet.
Lommerne gør også at bukserne er utrolig fede i sig selv, når hun bare har en halvkedelig bluse på. Ind i mellem forårstøjet - blev der lige syet et par bukser til Magnus på to år - og det var jo også lige med lommer.

Ingen forår uden en vest og jeg jeg havde sat mit i hovedet, at nu måtte jeg lærer at man ikke skal være så bange for lynlåse - og det gik også vældigt - men beklageligvis spiste min overlocker det ene forstykke på vesten - gode råd var dyre, for der var ikke mere stof - så af men lynlåsen kreativiteten længe leve - og pludselig kom en rigtig fed retrovest.
 Vesten bagfra med applikation af en sol, som Mie havde fundet i en malebog - jo inspiration er altid godt.


 Og så lige lidt billeder in action - taget i dag inden turen gik i børnehave - hun synes at er fedt med lynlås.
 Efterhånden ved hun, at jeg gerne vil have billeder at hende både forfra og bagfra - så hun brugte lige 10 min af mores tålmodighed til at finde den rigtige hårelastik - hvis du ikke kan se det, så er der "Hello Kitty" på ; )

Sidder lige og overvejer, hvordan man få blere læsere på sin blog - overvejer helt klart et projekt "give away" har nemlig efterhånden et lager af lækre sager for kreative mennester. Ofte er det diverse genbrugsbutikker, som leverer de sjove sager - mit sidste togt i går - gav alt for fede ting.

1 kommentar: