Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

tirsdag den 30. august 2011

Der blev lidt tid til kreativiteten

Jeg føler, det er lang tid siden jeg har skrevet - men den sidste uge tid har været præget af bekymringer, fødselsdage, arbejde, bryllupsdag i går og en kæmpeomgang forkølelse. Så jeg måtte bare sidde og hygge lidt ved symaskinen og spekulere over ingenting i lørdags.

Mie nægter, at gå i posebukser, men omvendt psykologi kan vel bruges - jeg havde fundet noget stof med ynglings figurerne ( et gardinsæt) i en genbrugsbutik til den hyggelige sum af 20 kr. Jeg fortalte, at jeg ville sy et par posebukser, men vidste bare ikke lige hvem det var til!!

Den gik rent ind - dem måtte hun bare eje - så det var jo heldigt.

I lang tid har min mor efterspurgt en taske til sin mobil, pinligt for jeg har jo efterhånden syet mange af dem, men bare ikke til hende. Men det fik jeg ordnet og er vældig tilfreds med resultatet.

Jeg taget mine nye navnelabels i brug, men det fylder lidt mere end de gamle, og nemmere at sy på.

Hverdagen har været hektisk også sker det uventede - det, som man ikke så komme - det, man ikke kan tage højde for og planlægge. Min mormor, mine børns elskede oldemor sov ind i nat efter et forholdsvis kort sygdomsforløb efter et godt langt liv - og det er jo livet på godt og ondt, men trist og ked af det er jeg, men også taknemmelig over, at jeg har kendt et menneske, som har ydet og givet en så mange værdier og gode minder ind i ens liv. Min mormor var kreativ til det sidste - hun strikkede og har strikket et hav af trøjer, huer, luffer, veste, strømper og klude til familien - hun elskedem når jeg tog mine sidste kreationer med ind til hende, når vi skulle hygge, handle og drikke kaffe.

Millelouise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar