Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

mandag den 23. maj 2011

Så er der atter lidt ........... ; ) fra maskinerne

Mie har længe gået og kikket på  det fine stjernestof, som hun fik lov at vælge for et par uger siden - og synes bestemt at nu ( i går søndag) var det tid til, at det skulle forvandle til tøj. Damen nægter at gå i posebukser, så hun bestilte leggins, nederdel, bluse og pandebånd - jo jo - resultatet kommer her - taget i morges inden turen gik i børnehaven.
 Mie var tilfreds. så det er jeg vil sagtens også - men kan bare konstatere, at vi ikke helt har samme smag - men sådan er det jo. Blusen er efter den elskede EG-model og den fungere faktisk fin i strækstof - har ellers altid syet den i faststof.
 Bukserne er fra mønster fra et modificeret Home made Mønster - Dora, men jeg synes det er meget høje i taljen, så jeg har kortet dem en del, hvilket har været rigtigt fint for pasformen.
 Nederdelen er fra Onion og størrelsen passer helt fint - jeg har kantet den med en tæt overlock - jeg orker ikke at skifte plade til rullesøm og jeg synes egentlig at det er besværligt, at lægge en rundskåren nederdel pænt op i strækstof.

Tøjet blev syet færdig i går aftens, og der orkede jeg ikke at ligge det ind - men det skulle jo være færdig for det havde jeg lovet.

I dag har jeg fået syet en taske til min mormor og der er en lille indvendig lomme med lynlås til pung og nøgler. Hun har bestilt en ny taske til hendes indkøb så den glæder jeg mig til, at få afleveret. Jeg har taget billedet ude i haven - jeg elsker bare mine gule liljer, så de skulle lige med på billedet.
Hygge til jer, som læser og kikker med : )
Mille

3 kommentarer:

  1. Hvor er hun en fin lille prinsesse - måske en cirkusprinsesse...??

    Rigtig sødt sæt i dejlige farver.

    kh Jane

    SvarSlet
  2. Så søtt sett og søt jente!

    SvarSlet
  3. Tak - de må jeg hellere fortælle hende og jp hun er helt klart til cirkus og hest : )

    SvarSlet