Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

torsdag den 19. maj 2011

Endelig - tid til at skrive og tid til at sy - skønt

Der er sket mangt og meget - først har Mie været syg i næsten to uger, så det har bestemt ikke gavnet det kreative hjørne og isæt ikke, når der er kø på sytøjet. Også har huset her været på den anden ende, fordi den ældste havde nonfirmations i søndags og det forberedelser var der en del af.

Men det var det hele værd, fordi søndag d. 15. maj 2011 blev en uforglemmelig dag for Mads, hvor der var flotte gaver og dejlige overraskelser især at Line havde ordnet Mads´s hest Kiwi og pludselig var de på besøg i haven.


Og glæden blev ikke mindre, da han lige selv kunne få lov at ride en lille tur trods den kom på besøg lige mit i desserten.


Men, jeg nåede dog at få syet en kjole til mig selv, selvom det holdt hårdt, men den skulle altså blive færdig og det blev den så lørdag morgen - den har en rigtig godt pasform og er skønt at have på, så det bliver en af de kjoler, jeg godt gider at bruge til hverdag.
Mønsteret er fra Onion og det fungerer rigtig godt - jeg valgt at sy den uden ærmer, men valgte i stedet at sy en overdel, som er selvkomponeret og den blev jeg glad for, da det faktisk var koldt i søndags.
Faktisk havde jeg afprøvet mønsteret ugen før, men nåede ikke at ligge den ind på bloggen, men her kan den se. Nu har jeg syet to stk, så nu er jeg klar til at begynde at lege lidt med at sætte forskellige stoffer sammen. det vil mønsteret nemlig egne sig ret godt til ; )
Nå, men det var egentlig dagens produktion jeg gerne ville vise - først så måtte jeg lige sy et par babybukser, som sjovt nok minder meget om de sidste jeg syede - men det sære er, at der faktisk er forskel på det sort-ternede stof, denne her virker mere off-white i det hvide - men jeg må indrømme, at jeg selv synes rigtig godt om stilen og størrelsen ; )
 Især lapperne har en rigtig god effekt og giver bukserne et unikt look.
Det sidste jeg fik syet i dag var en lille kjole, hvor mønsteret er fra Ottobre sommer 2010, dog med få modificeringer. Kjolen er til en sød pige, som synes at det måske var lidt snyd, at lillebror fik en fed uglebluse. Jeg nåede lige at sy kjolen færdig inden jeg skulle hente Mie fra børnehave og nåede kun lige at få taget en enkelt og noget halvdårligt billede, fordi kjolen er ganske sød.
De lidt forlange stropper kan tilpasses barnet, og er alt forlange her, hvor den hænger på bøjlen og man kan slet ikke de søde lyseblå stof med små hvide prikker - jeg er spænd på, om hun kan passe den - så jeg glæder mig til at se et billedet : ) Ellers syr jeg da bare en ny en og det går jo nok - det er jo ikke en straf ; )

Ønsker alle en rigtig godt bededagsferie

Mille

3 kommentarer:

  1. Fine ting du endnu engang har lavet:) Kan godt lide billedet med hesten i haven, der er lidt Pippi Langstrømpe over det!

    SvarSlet
  2. Tak : ) - ja Pippi, det har du ret i - hesten mangler lige lidt pletter, smil

    SvarSlet
  3. Yes, en heste-sygal-kreativ-blog-nørd. Nu ved jeg hvorfor jeg skulle kigge ind!

    Hilsen din nye faste læser.
    Kirsten

    SvarSlet