Mit univers


Her kan man følge med i, hvad der fylder mest i mit liv - tanker og idéer, som jeg gerne deler ud af.
God læselyst Millelouise

søndag den 17. april 2011

Lyserøde pingviner

Nu er det jo sådan, at jeg slet ikke har noget stof på lager ; ) - så da Mie sidst var på udkik efter noget stof kunne kun konstaterer, at vi slet ikke havde noget med lyserøde pingviner, men der var nogle pingviner, der var grønne og andre var i lilla. Og hun savnede altså det stof, som var inde i Augustinas jakke.

Fredag var jeg lige et smut i Esbjerg, hvor der ligger en stof 2000 - og det er faktisk en hel måned siden jeg sidste havde været der - meget var sket og pludselig lå det der - stof med lyserøde pingviner - så det det var ikke særlige store overvejelser om det nu skulle med hjem eller ej.


 Billedet er noget utydeligt, men det er taget sent fredag aften, fordi den skulle altså bare være færdig og så skulle den prøves. Men ingen kjoleprøvning uden hendes nye røde træsko, som hun i denne uge har fået af mormor. Men har taget lidt nærbilleder - den er bare så fin
Måske jeg snart skal på fotokursus, så jeg kan lære at hænge tingene lige inden, jeg tager et billede. Mie synes det lille hjerte er så fint, hun har selv bestilt det. Men jeg fik hende overtalt til, at det skulle side bagpå - det var så ok.
Hvorefter hun spurte, ""hvad stå der egentligt, moar?" Millelouise, svarede jeg - hvorefter den kom en lille pause - "Jeg synes altså der skulle stå Mie"  - Måske har hun ret, hun bestemmer efterhånden en hel del, når der sys tøj.

Har i denne uge syet en forklædekjole bare for hyggens skyld også for at se, om det virkede ok at benytte dobbelt stof - så jeg stod på hovedet i "stof" gemmerne og synes faktisk resultatet blev meget ok - bort set fra at, at lommen ser træls skæv ud, hvilket jeg først opdagede, da det hele var syet sammen.

Men jeg orker ikke at tage lommen af igen, men de ses også kun når, der tages billeder af kjolen - næste gang så syr jeg bare lommen på til sidst - men jeg synes bare det var lidt sødt, at den kunne vendes og at den så pæn ud på begge sider.
Lidt surt, for den er ellers pænt syet - men det kan jo ikke være lige godt hver gang : ) - måske burde jeg sætte nogle flere knapper i, for den kan jo netop vendes.

Det næste projekt er Smocksyning - jeg havde bestemt mig for, at det nok ikke var lige mig og det hænger sammen med, at jeg aldrig har syet det før selvom jeg efterhånden har syet rigtig meget. Men man kan vel overtales og jeg tror faktisk snart resultatet kommer herind - men en ting er sikkert, bukserne bliver ikke til Mie, fordi hun har nemlig besluttet sig for, at hun ikke er til posebukser - KUN leggings.

2 kommentarer:

  1. Vældig mange fin ting du syr til din datter som er yndig med sine røde træsko.
    kh Jane

    SvarSlet
  2. Tak skal du have - det er efterhånden også et problem med, at få plads til tøjet i hendes skab - så nu skal der syes lidt tøj til mig selv.

    SvarSlet